Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA ARTIUM - Ediţia nr.1 din 2018  
         
  Articol:   LORENZO LOTTO VS. GEORG LEMBERGER. POVESTEA INVENȚIEI / LORENZO LOTTO VS. GEORG LEMBERGER. UNA STORIA D’INVENZIONE.

Autori:  GIULIO ANGELUCCI.
 
       
         
  Rezumat:  Lorenzo Lotto vs. Georg Lemberger. Povestea invenției. Această contribuție este un nou fragment al cercetării Lotto vs. Lemberger. Due dipinti politici di soggetto religioso intorno al 1522. Este partea a doua publicată după cea care a apărut în anul 2017 nr. 1 din Historia Artium cu titlul Lipsia 1522. L’Epitaffio Schmidburg di Georg Lemberger. Religione, Politica e Pittura. Această lucrare a început de la o analiză comparativă între Epitaful Schmidburg de Lemberger și Crucificarea de Lorenzo Lotto de la Monte San Giusto. A fost ignorat în mod deliberat faptul că cele două picturi aparțin unor medii socio-culturale diferite, că ele au fost separate de mai mult de o mie de kilometri și că ele apar ca antitetice dacă le luăm în considerare dintr-o perspectivă stilistică și religioasă. Fiind avertizați de asemenea diferențe, unicitatea structurii compoziționale împărțită de cele două picturi a dus la o analiză paralelă a celor trei părți din care amândouă sunt alcătuite. În această structură, a fost identificată prezența simultană în aceeași secvență a trei diferite genuri de reprezentări vizuale. În amândouă lucrările și în aceeași secvență verticală, apar: Icoana (Crucificarea, în partea de sus); Ilustrarea (personajele și acțiunile pe Golgota, în partea de mijloc) Narațiunea (în partea de jos, unde imaginea personajului este prezentată în contextul în care oferă cheia pentru o interpretare politică a întregii picturi). Fiind analizate independent una de alta și în comparație între cele două opere de artă, cele trei părți ale imaginii au dezvăluit astfel de analogii încât să permită o interpretare a variantelor care apar bazate pe retorică, ca și cum Lotto ar fi contrazis tezele religioase ilustrate de Lemberger. Această contribuție conține două paragrafe care sunt o reflecție a celor publicate în 2017 în Historia Artium și care se ocupă cu partea de jos a operei de artă germane. Ele analizează partea de jos a operei de artă italiene: aici Narațiunea este identificată sub înfățișarea eronată a Lamentației la Picioarele Crucii, și conținutul funcțional al naratiunii a fost interpretat.

Cuvinte-cheie: Lorenzo Lotto și Georg Lemberger, analiză comparativă, medii social culturale diferite
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă